همه چیز درباره بیت کوین

همه چیز درباره بیت کوین

همه چیز درباره بیت کوین
همه چیز درباره بیت کوین

همه چیز درباره بیت کوین

همه چیز درباره بیت کوین

ریپل چیست؟

 ریپل از انواع ارز دیجیتال است که با نام اختصاری XRP نمایش داده می شود. ریپل مانند دیگر ارزهای دیجیتال روی سیستم پرداختی توزیع شده با منبع باز است. و این بدان معنی است که ارز دیجیتال ریپل به نظارت شخص ثالث (بانک ها و موسسات مالی) وابسته نیست. نکته ای که دانستن آن درمورد ریپل خالی از فایده نیست: ریپل در واقع یک شرکت است و XRP یکی از محصولات این شرکت می باشد.


هدف اصلی ریپل در اصل کاهش هزینه های مبادله ارز و خروج از قوانین پرداخت های مالی بانک ها و موسسات مثل پی پال و .. است.


ریپل دقیقا چه کار می کند؟

برای درک نحوه ی کارکرد ریپل به توضیح یک مثال می پردازیم، فرض کنید دونفر در دو کشور مختلف تمایل به تبادل مالی با یکدیگر دارند. مثلا علی از کشور جامائیکا (JMD) تمایل به پرداخت پول به دانیال در کشور بنگلادش (BDT) دارد. در ساده ترین حالت علی واحد پولی جامائیکا را به یک ارز بین المللی مثلا دلار تبدیل میکند و بعد از طریق شبکه پرداخت بانکی دلار را به حساب دانیال در کشور بنگلادش واریز میکند و دانیال برای استفاده از ارز دریافتی ناچار به تبدیل دلار به واحد پولی بنگلادش است. البته گذراندن تمامی این مراحل شامل هزینه است. هزینه ی تبدیل واحد پولی جامائیکا به دلار، هزینه کارمزد بانکی جهت انتقال دلار به حساب ارزی دانیال و هزینه ی تبدیل دلار به واحد پولی بنگلادش است.

گذشته از آن در صورتی که کشور بنگلادش و جامئیکا تحریم سیستم انتقال ارزی بین المللی نباشند این انتقال انجام می گیرد و به فرض اگر دانیال در کشور مقصد بدهی بانکی یا عدم پرداخت مالیات داشته باشند امکان کسر مبلغ از مبلغ انتقال یافته می باشد.

ریپل در اصل یک گزینه برای ارز مشترک است که اولا در زمان بسیار کمی چیزی حدود 4 ثانیه انتقال ارز را انجام میدهد ثانیا با کمترین کارمزد بانکی و فارق از تمامی قوانین بانکی و بین المللی بستری امن و سریع را برای انتقال ارز بین دو شخص فراهم می کند.

   
تفاوت بیت کوین و ریپل در چیست؟

شاید اصلی ترین تفاوت ریپل با بیت کوین در این است که بیت کوین بر اساس تکنولوژی بلاکچین است در حالی که ریپل از این تکنولوژی استفاده نمی کند. ریپل با استفاده از سرورها معتبر و توکن های رمزنگاری شده به اسم XRP ، اقدام به انتقال ارز می کند. بیت کوین و ریپل در بسیاری موارد شباهت دارند و ریپل امکان تبدیل به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را دارد. کمپانی ریپل تسریع معاملات و انتقال ارزهای بانکی را وعده داده است. جالب است بدانید که طبق اعلام خود شرکت ریپل 100 میلیارد دلار ریپل در شبکه مالی ریپل به وجود خواهد آمد که تمامی این مبلغ که امکان استفاده از این پلتفرم را دارند ، در دسترس هستند. در اصل می توان گفت هزینه ی mining در ریپل رایگان است. هدف ریپل در ایجاد یک شبکه پرداخت و ارتباطی امن و غیرمتمرکز برای سراسر موسسات مالی جهان است. در حالی که بیت کوین هدفی کاملا متضاد با ریپل را دنبال می کند و در صدد حذف تمام واسطه ها، دولت ها و بانک ها می باشد.

تاریخچه ریپل

در سال 2004 شخصی به نام رایان فوگر که به کار طراحی وب در ونکور مشغول بود و دارنده ی یک صرافی آنلاین بود. در همین زمان این ایده به ذهن فوگر رسید که سیستم غیر متمرکزی را طراحی کند تا تمامی افراد از سراسر دنیا بتوانند در آن پول خود را تولید کنند. سپس ایده ی خود را در سال 2005 پیاده سازی کرد. فوگر اقدام به طراحی وب سایتی کرده بود به نام RipplePay.com این وب سایت در اصل یک انجمن آنلاین بود که سرویس مالی را ارائه می داد که از طریق آن اعضای آن انجمن می توانستند پرداخت های امنی را داشته باشند.

در سال 2010 رایان فوگر تمامی پروژه و ایده ی خود را به جید مک کالب (CTO) و کریس لارسن واگذار کرد. این دو در سال 2012 اقدام به تاسیس شرکتی با نام OpenCoin کردند. نکته: دقت شود هم اکنون ارز دیجیتالی با نام opencoin وجود دارد که هیچ ارتباطی با نام شرکت تاسیسی این دو نفر ندارد. سال 2013 نقطه ی عطفی در روند پروژه بود شرکت تاسیسی توانست مبلغ قابل توجهی معادل 2.5 میلیارد دلار سرمایه را جذب کند و البته نام برند خود را به ripple lab inc تغییر دهد. نام اختصاری xrp را برای ارز دیجیتال خود برگزید و موفق به عقد قرارداد با شرکت های معتبری مانند ZipZap شد. تا کنون ارزش بازار ریپل از 10 میلیارد دلار گذشته و این شرکت موفق به اخذ مجوز های قانونی در حوزه ی ارز های دیجیتال شده است.


آیا ریپل سرمایه گذاری امنی است؟

باتوجه به اینکه تمامی ارزهای دیجیتال تا کنون افت قیمت قابل ملاحظه ای در مدت زمان طولانی (بیش از یک سال) نداشته اند اما پیش بینی آینده ی ریپل بسیار سخت است.

تکنولوژی ارز دیجیتال نو ظهور بوده و البته ارزش یک ارز دیجیتال زمانی افزایش می یابد که نهاد های مالی و بانک ها آن ارز را بپذیرند. ریپل سالهای قبل موفق به اخذ تائیدیه از بانک های معتبر همانند uniCredite , CIBC , UBS و بانک های ابوظبی شده است و تاثیر این تایدیه ها اوج گرفتن ارزش ریپل در سال اخیر بودیم. اگر ریپل بتواند در سال های آتی بانک ها و موسسات مالی بیشتری را با خود همگام کند و بانک های بیشتری آن را به رسمیت بشناسند این روند افزایش ارزش ارز همچنان ادامه خواهد یافت.

هدف ریپل در ایجاد یک شبکه پرداخت و ارتباطی امن و غیرمتمرکز برای سراسر موسسات مالی جهان است. در حالی که بیت کوین هدفی کاملا متضاد با ریپل را دنبال می کند و در صدد حذف تمام واسطه ها، دولت ها و بانک ها می باشد.رپیل عقیده دارد که بانک‌ها مشکلی ندارند  و فقط نحوه انجام کار آن‌هاست که باعث ایجاد مشکلات پرداختی و انتقال پول می‌شود.
ریپل در تلاش ایجاد بستری برای ارائه محصولات بانکی غیر متمرکز است تا مشکل پول در تبادلات بین المللی را برای همیشه حل کند. مشکل انتقال پول در عرصه بین المللی هم برای بانک ها هم برای افراد در طول تاریخ حل نشده و نسل به نسل منتقل شده است.با وجود رشد تکنولوژی کامزدهای بالا، مدت زمان و محدودیت در ارسال، کاغذ بازی های سرسام آور هم چنان به قوت خود باقی است. ریپل می خواهد دوایی بر این درد باشد و به این مشکلات برای همیشه پایان دهد و نقل و انتقلات بین المللی را آسان کند.

یکی از پر سودترین ارزهای بازار دیجیتال ریپل لست که در سال ۲۰۱۷، ریپل توانست بیش‏ترین سود را برای تریدرهای خود به ارمغان آورد. پیشبینیها نشان می‏دهند که در سال ۲۰۱۸ نیز، ریپل این روند رو به رشد خود را ادامه دهد و باعث سود آوری به مشتریان خود گردد. به فعالان بازار ارز دیجیتال، توصیه می‏شود این که ارز را جدی بگیرند و سعی کنند در این زمینه، سرمایه گذاری انجام دهند. 

     

 

یکی از ساده ‏ترین راه ‏ها برای درست کردن کیف پول ریپل، استفاده از Toast wallet می‏باشد. برای دانلود و نصب Toast wallet راه‏ها و گزینههای زیادی وجود دارد، شما می‏توانید با مراجعه به آدرس زیر، انواع توزیعهای منتشر شده ‏ی این کیف پول را مشاهده نمایید. https://toastwallet.com/ این آدرس، آدرس سایت رسمی Toast wallet، می‏باشد. در این سایت امکان دانلود Toast wallet، مخصوص پلتفرمهای مختلف وجود دارد. در واقع می توان گفت که Toast wallet، یک نرم افزار open source، بوده و به راحتی و بدون صرف هزینه ‏ای اضافی، می‏توانید بدان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، اگر دارای گوشی اندروید هستید، می‏توانید به صورت مستقیم از طریق google play برای دانلود این نرم افزار و کیف پول اقدام نمایید. 


همچنین اگر گوشی iphone داشته باشید، می‏توانید از طریق app store به طور مستقیم برای دانلود این کیف پول اقدام نمایید. با ساختن یک کیف پول Toast wallet، آدرس یکتایی مخصوص حساب ما، به ما داده میشود و ما می‏توانیم از این آدرس برای خرید و فروش ریپل استفاده نماییم. همچنین می‏توانیم، از طریق بار کد نیز اقدام به ارسال و یا دریافت ریپل نماییم یعنی به نوعی این بار کد، آدرس کیف پول ما به شمار می‏رود و از طریق اسکن آن، آدرس حساب ما به دست می‏آید. در نهایت با در دست داشتن، آدرس ریپل فردی دیگر، می‏توانیم از طریق کیف پول Toast wallet، اقدام به ارسال ریپل نماییم. 


کیف پول کوین ‌پیمنت (coinpayments 


یکی دیگر از معتبرترین کیف پولهای بازار ارز دیجیتال، کیف پول کوین ‌پیمنت است‌، که در ادامه قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.  

برای ساخت کیف پول کوین پیمنت به لینک آن‌ مراجعه کنید. 

در این صفحه، گزینه‌‏ی (Get Started) را می‏زنیم تا وارد قسمت ساخت کیف پول شویم: 

در این صفحه، در قسمت (Username)، اسمی را به عنوان نام کاربری برای استفاده در کوین پیمنت، وارد نمایید. در ادامه در قسمت (Email)، ایمیل خود و برای قسمتهای (Password) و (Confirm Password )  نیز کلمه‌ی عبور خود را وارد کنید 

سپس قادر خواهید بود زمان متناسب با منطقه‏ی زندگی خود را مشخص کنید. اگر دوست دارید که از آخرین اخبار بروزرسانی‏های مربوط به  کوین پیمنت، آگاه شوید، تیک گزینه (Allow CoinPayments to send me emails) را بزنید. 

 در نهایت نیز با زدن گزینه‏ی (I have read and agree to the Terms of Service) موافقت خود با قوانین سایت را اعلام کرده و وارد مرحله‏ بعدی شوید. در این قسمت موارد توضیح داده شده را در کادر مشخص، وارد کرده و گزینه‏ی (Register) را بزنید تا حساب کاربری‏تان ساخته شود 

با این کار، ایمیل فعال‏سازی برای شما فرستاده می‏شود که باید آن را تأیید کنید (برای این کار به ایمیل خود مراجعه کرده و برروی لینک فعال‏سازی را کلیک نمایید). 

اینک می‏توانید با رفتن به لینک گذاشته شده اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.. 

که تصویر آن، مطابق با شکل زیر است : 

در قسمت اول، ایمیل یا نام کاربری خود را وارد کنید و در ادامه کلمه‏ ی عبور خود را نوشته و گزینه‏ی(Login) را بزنید. در ادامه صفحه‏ی احراز هویت دو مرحله‏ ای ظاهر می‏شود که باید کد ارسالی به ایمیلتان را وارد کنید.  

با وارد کردن کد احراز هویت دو مرحله‏ ای و تأیید هویت، وارد حساب کاربری خود در کوین پیمنت می‏شوید که به صورت زیر است : 

در این قسمت در بخش (wallet)، گزینهی (select) را انتخاب کنید تا وارد صفحه‏ ی بعدی شوید که به صورت زیر است: 

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‏کنید ، انواع ارزهای دیجیتال در این قمست قرار گرفته است که ما به دنبال اتریوم هستیم، در این لیست جستجو کرده و اتریوم را پیدا می‏کنیم. بعد از پیدا کردن اتریوم، گزینهی (xrp Options  ) را میزنیم که در پی آن یک منو ظاهر میشود : 

در این قسمت، گزینه‏‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‏ها می‏توانیم عملکردهای مختلف در مورد اتریوم را انجام دهیم. با زدن گزینهی  (Deposit / Recieve)، وارد صفحهی زیر شده و می‏توانیم در این قسمت آدرسی را برای استفاده در تراکنش‏های اتریوم به وجود آوریم که به صورت زیر است : 

در واقع گزینهی (Add New Deposite Address) را می‏زنیم. که با این کار، آدرس اتریوم مورد نظر را برای حساب کاربری خود درست می‏کنیم. 

در این صفحه، حداقل مقدار برای انتقال و مقدار موجودی حساب شما مشخص شده است. در قسمت، (Send / Withdrawal amount)، مقدار اتریوم ارسالی را می‏توانید مشخص کنید و در ادامه،مقدار هزینه‌ی ارسال نیز مشخص شده و هزینه‏‌ی تمام شده برای ارسال بدست می آید. در صفحه‏ ی قبلی، همچنین می‏توان به یک فرد دیگر اتریوم فرستاد، برای این کار می‏توانید روی گزینه‏ی (Send / Withdrawal) کلیک کنید که وارد صفحه‏ی زیر می‏شویم. 

در نهایت در قسمت، (xrp address or $PayByName to send to) آدرس فرد مقابل برای انتقال را مشخص می‏کنیم. اگر نیاز به فرستادن توضیحی باشد، در بخش (Optional Note)، آن را می‏نویسیم و در گام آخر نیز گزینهی (Request Withdrawal / Send) را می‏زنیم و عملیات انتقال را به نهایت می‏رسانیم. 

 

دریافت (Deposit / Receive) 


با زدن گزینهی بالا می‏توانید برای دریافت ریپل از یک حساب دیگر اقدام نمایید. در واقع میتوانید برای حساب کاربری خود، یک آدرس مخصوص به ریپل را درست نمایید و از این پس با استفاده از این آدرس برای دریافت ریپل در تراکنش‏های مالی خود اقدام نمایید. 

 با زدن گزینهی (+ Add New Deposit Address)، یک آدرس مخصوص به حساب کاربری شما درست شد که می‏توانید از آن برای دریافت ریپل استفاده نمایید. همچنین در کنار آدرس، یک بار کد هم ایجاد شد که افراد می‏توانند از طریق اسکن نمودن آن، به آدرس کیف پول ریپل شما دسترسی داشته باشند. 

ارسال یا برداشت (Send / Withdraw) 


با زدن این گزینه، می‏توانید برای ارسال ریپل از کیف پول خود به حساب‏های دیگر، اقدام نمایید. در این صفحه میتوانید از طریق پر کردن فرم داده شده، نسبت به ارسال ریپل اقدام نمایید. در فیلد اول نشان داده شده است که حداقل مقدار مورد نیاز برای ارسال ریپل، ۰.۰۰۰۰۲ ریپل است. در قسمت (Current Balance)، میتوانید موجودی حساب خود را مشاهده نمایید. 

حال در قسمت   (Send / Withdraw Amount)، میتوانید مقدار مورد نظر برای ارسال ریپل را مشخص نمایید که این کار را به دو صورت ریپل و دلار آمریکا میتوان انجام داد. در ادامه مقدار هزینهای را که صرف برای انتقال ریپل باید پرداخت شود، قابل مشاهده است. این هزینه صرف انتقال ریپل در شبکه میشود. در نهایت نیز مقدار کل هزینه همراه با هزینهی انتقال، نشان داده شده است. در فیلد (Ripple address) هم آدرس کیف پول فرد یا جایی را که قصد دارید برایش ریپل بفرستید را مشخص نمایید.  

استفاده از  (Destination Tag)، اختیاری است، یعنی می‏توانید برای افزایش امنیت در انتقال از آن استفاده نمایید. در نهایت نیز می‏توانید برای انتقال خود توضیحی بنویسید که کاملاً اختیاری است. در گام آخر گزینه ی Request Withdrawal / Send را زده و عملیات انتقال را به اتمام می‏رسانیم. 

(Auto-Sweep) از این گزینه، برای انجام خودکار، تراکنشهای ریپل استفاده میشود، یعنی آدرسی را از قبل مشخص میکنید و تعیین مقدار در آن، کیف پول در زمان ‏های معین، اقدام به ارسال ریپل میکندLock in valut از این گزینه برای قفل کردن حساب کاربری استفاده میشود (Deposit History) در این قسمت، می‏توان تاریخچهی مالی حساب خود را مشاهده نمود. 

Withdrawal History در این قسمت می‏توان تاریخچه تراکنش‏های دریافتی را مشاهده نمود.  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.